MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Mosty Chrobrego znowu są problemem dla mieszkańców. Teraz z kolei jest ponownie wymieniana nawierzchnia

Jaroslaw Jakubczak/Polska Press
W związku z niespełnieniem wymagań jakościowych, przy nowo otwartych mostach Chrobrego we Wrocławiu konieczna okazała się wymiana nawierzchni. Wrocławskie Inwestycje poinformowały o planowanych pracach, które mają na celu zapewnienie długotrwałej trwałości i bezpieczeństwa użytkowania. Oto, co musisz wiedzieć o nadchodzących zmianach i ich wpływie na lokalną infrastrukturę.

Kontrola jakości wykazała niedociągnięcia

Wrocławskie Inwestycje, po dokonaniu kontroli nadzoru, ujawniły, że nawierzchnia przy mostach Chrobrego nie spełnia wszystkich wymaganych parametrów. Takie wnioski nasuwają się po przeprowadzeniu szczegółowych badań, które wykazały, że obecna nawierzchnia nie zapewnia oczekiwanej wieloletniej trwałości. To zmusiło wykonawcę do podjęcia decyzji o jej wymianie.

Budowa mostów Chrobrego, która rozpoczęła się w lutym 2022 roku, była znaczącą inwestycją dla miasta Wrocław, kosztującą około 83 miliony złotych. Całość została sfinansowana z budżetu miasta. Firma Trakcja, odpowiedzialna za realizację projektu, będzie teraz musiała przeprowadzić dodatkowe prace w godzinach nocnych, aby zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców.

"Wykonawca przy mostach Chrobrego musi poprawić nawierzchnię i nie chodzi tylko o połączenia, ale także zagęszczenie masy bitumicznej. Nadzór zwrócił uwagę na nieprawidłowości i nakazał wykonanie ponownych warstw masy ścieralnej. To wykonawca poniesie koszty wymiany nawierzchni" - informuje spółka.

Budowa mostów Chrobrego napotkała na podobne problemy już wcześniej, co doprowadziło do opóźnień. Inspektorzy Wrocławskich Inwestycji zwrócili uwagę na nieścisłości w wykonaniu warstw wykończeniowych wzdłuż torowiska tramwajowego, co teraz wymaga ponownej interwencji.

Rozwój infrastruktury tramwajowej

Oprócz remontu nawierzchni, mieszkańcy Wrocławia, szczególnie ci z Swojczyc, z niecierpliwością oczekują na rozwój infrastruktury tramwajowej. Pytania o postęp prac pojawiają się regularnie w mediach społecznościowych, co świadczy o dużym zainteresowaniu lokalnej społeczności.

Planowana trasa tramwajowa ma mieć długość 1,8 km i połączy pętlę Sępolno na Wielkiej Wyspie przez ul. Mickiewicza i nowe mosty Chrobrego aż do pętli przy ul. Chałupniczej. W ramach inwestycji przewidziana jest również przebudowa ul. Swojczyckiej, co znacząco wpłynie na komfort i dostępność komunikacyjną dla mieszkańców tej części miasta.

W tym roku miasto planuje ogłosić przetarg na wykonanie tej ważnej dla wielu mieszkańców inwestycji. Rozwój infrastruktury tramwajowej jest kluczowy dla poprawy mobilności miejskiej i wpisuje się w szeroko zakrojone plany rozwoju Wrocławia jako miasta przyjaznego mieszkańcom i turystom.

Wymiana nawierzchni przy mostach Chrobrego to przykład, jak ważna jest staranność i kontrola na każdym etapie realizacji projektów infrastrukturalnych. Dzięki szybkiej reakcji i odpowiedzialności wykonawcy, mieszkańcy Wrocławia mogą liczyć na bezpieczne i trwałe drogi oraz mosty, które są niezbędne dla płynnego funkcjonowania miasta.

Zobacz też:

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto