MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Nocne prace na zakopiance - położenie przęseł kładki dla pieszych w Mogilanach. Ruch był całkowicie zamknięty

Marcin Banasik
Marcin Banasik
Gotowa kładka została dostarczona na plac budowy w czwartek ok. północy.
Gotowa kładka została dostarczona na plac budowy w czwartek ok. północy. GDDKiA
W nocy z czwartku na piątek w Mogilanach drogowcy położyli przęsła kładki dla pieszych na przygotowanych wcześniej podporach. Operacja trwała 40 minut i wymagała całkowitego zamknięcia ruchu na zakopiance w okolicy budowy. Przęsła o wadze 16 ton, długości 40 m i szerokości 2,3 m, podnosił dźwig o maksymalnym udźwigu 80 ton. Przenoszenie i ułożenie przęseł poszło sprawnie, o godz. 2:20 ponownie otworzono ruch na zakopiance.

Konstrukcja

Gotowa kładka została dostarczona na plac budowy w czwartek ok. północy.

- Późnym wieczorem zwęziliśmy obie jezdnie zakopianki do jednego pasa ruchu w każdym kierunku i zaczęliśmy prace związane z montażem deskowania. Następnie o godz. 1.40 zamknęliśmy całkowicie ruch na drodze krajowej nr 7 i rozpoczęliśmy operację przenoszenia dwóch połączonych przęseł na zbudowane w ostatnich miesiącach podpory - mówi Kacper Michna, rzecznik krakowskiego odziały GDDKiA.

Kładka w Mogilanach

Nowe przejście dla pieszych nad zakopianką budowane jest w południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań.

- Łączymy ul. Żary i św. Rity i zapewnimy bezpieczną komunikację między dwiema stronami DK7, dzięki czemu będziemy mogli zlikwidować funkcjonującą dziś w tym miejscu „zebrę” - dodaje Kacper Michna.

Przez ten odcinek Zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów, kładka zdecydowanie wpłynie więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych.

Kiedy koniec prac?

Kładka jest na trzech podporach – dwie będą po obu stronach Zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 40 m długości i biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.

Koszt inwestycji to 6 mln zł. Zakończenie prac planowane jest w listopadzie tego roku.

Bezkolizyjne przejścia nad (i pod) Zakopianką

Kładka w Mogilanach to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizujemy dla pieszych przechodzących przez Zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki:

  • koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
  • koło przystanku autobusowego Góra Libertowska;
  • przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.

Te obiekty powstaną w ramach przebudowy Zakopianki w Libertowie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku.

Kładka w Głogoczowie

Niespełna 1,5 km na południe od przejścia w Mogilanach powstaje kolejna kładka, w Głogoczowie. Jej budowę planujemy rozpocząć na wiosnę. Trwają wstępne prace na budowie węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.

Ostatnia kładka powstanie w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły planujemy zrealizować do końca 2025 roku.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom - fałszywe strony lotniska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nocne prace na zakopiance - położenie przęseł kładki dla pieszych w Mogilanach. Ruch był całkowicie zamknięty - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto